Dohányzásról leszokás: módszerek, amik segíthetnek

Dohányzásról leszokás: módszerek, amik segíthetnek

A dohányzásról leszokás lehetséges módszerei

Amennyiben döntést hozunk azzal kapcsolatban, hogy megpróbálunk leszokni a dohányzásról, az már fél siker, de hogyan tovább? Az ügyben nagy előrelépést jelent, ha már azzal is tisztában vagyunk, hogyan kezdjünk bele. A következőkben olyan módokat sorolunk fel, amelyekkel lehetséges a dohányzásról való leszokás.

Leszokás egyik napról a másikra

Könnyű azt mondani, hogy lehetséges, de meg is tenni már nehezebb. Az egész módszer lényege, hogy kijelöljünk egy napot valamikor a jövőben, amikor felhagyunk a dohányzással. Innentől kezdve már csak rajtunk múlik, hogy miképpen folytatódik a történet. Dönthetünk úgy, hogy egészen addig folytatjuk a dohányzást, de akár úgy is, hogy fokozatosan csökkentjük a cigaretták számát a nagy napig. Ami fontos, hogy felkészüljünk testben és lélekben is. Tudassuk a szeretteinkkel, munkatársainkkal is, hogy mikortól nem dohányzunk! Ez azért is fontos, mert így ők is tekintettel lesznek az elhatározásunkra, és véletlen sem fognak eltéríteni célunktól, amely a leszokás a dohányzásról. A nagy napon, és még utána is érezni fogjuk a dohányzás elhagyásával járó mellékhatásokat. Próbáljunk több vizet inni, vegyünk mély levegőket, és tegyünk meg mindent, hogy eltereljük a figyelmünket a kényszeres tevékenységről. Segíthet, ha szakítunk a mindennapi, dohányzással kapcsolatos szokásainkkal, amelyek gyakran a kávézáshoz, a munkahelyi szünethez köthetők. Ezzel együtt a siker esélyét növeli valamely természetes készítmény használata, amely átsegíthet minket a nehéz időszakon.

Nikotint nem tartalmazó tabletták, gyógyszerek használata

Elérhető, hogy teljesen lemondjunk a dohányzásról, leszokást segítő tabletták használatán keresztül? Sokak szerint a gyógyszerek hatásosak és vannak erre külön kifejlesztett készítmények is. Mivel ezek nem természetes eredetűek, káros mellékhatásokkal is rendelkeznek. Alkalmazásuk viselkedésbeli változásokat idézhet elő, agressziót, depressziót is kiválthat.

Külső segítség kérése

Az érzelmi és fizikai kapcsolat, amelyet a dohányzással szemben táplálunk, nagyon megnehezítheti a dohányzásról való leszokást. Ahhoz, hogy megszabaduljunk a függőségtől, le kell gyűrnünk ezeket a tényezőket. Segítségünkre lehetnek a különböző terápiás csoportok is, ahol megismerkedhetünk más hasonló helyzetben lévő személyekkel és az ő történeteikkel. Rövidtávon megoldást jelenthet, de hosszú távon, a találkozások befejeztével előfordulhat, hogy visszaesünk a kezdeti állapotba.

Alternatív lehetőségek

Léteznek különféle, aleszokást segítő alternatív metódusok is. Alkalmazásuk, bár nem bizonyítottan, de segítséget nyújthat a leszokásban. Közéjük tartozik a hipnózis, az akupunktúra, a mágnesterápia, a jóga és a meditáció is. Sokan az E-cigarettában látják a megoldást, ám ennek az eszköznek még nem teljesen kiismerhetők a hatásai, ezért nem jelenthető ki az sem, hogy még ha a dohányzásról való leszokást segíti is, biztonsággal teszi-e azt.

Természetes készítmények

A dohányzásról leszokást segítő természetes készítmények alkalmazásával is lemondhat. Talán ezek a leghatásosabbak. Közülük is kiemelkedőnek tekinthető, az Antifume orr inhalátor, amely 100%-ban természetes összetevőinek köszönhetően hatásosan szünteti meg a dohányzás utáni vágyat, és megfelelő segítséget nyújt a leszokásban. Legnagyobb előnyei közé tartozik, hogy bárhol használható, és azonnali hatás érhető el vele. Így abban az esetben, ha ingert érzünk a dohányzásra, rögtön alkalmazhatjuk, hosszú távon pedig akár a dohányzásról való leszokás is elérhető általa.